Villkor

0. Allmänt

Säljföretagets fullständiga namn (”Destination Skellefteå AB”), med organisationsnummer 5566450580, följer den svenska konsumentköplagen och distanshandelslagen.

För att få handla i ”Destination Skellefteå AB”:s webbutik måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagersaldo, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms.

1. Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 5-7 arbetsdagar från beställningsdagen.
Leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar.
Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

4. Betalningsalternativ

”Destination Skellefteå AB”: erbjuder betalning med kort (VISA, Mastercard, American Exress och Discover) via PayPal som betalningsmetod.paypal_1
PayPal övervakar transaktionerna dygnet runt, de använder några av de mest effektiva krypteringsverktygen som finns på marknaden. Paypal följer de internationella standarderna PCI (Payment Card Industry) och CISP (Cardholder Information Security Program) för dataskydd.

Läs mer om PayPal här: www.paypal.se

5. Frakt

En kostnad för frakt kan tillkomma med xx kr per order, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av ”Destination Skellefteå AB”:. Handlar du inom Sverige får du fri frakt på ordern. ”Destination Skellefteå AB”: använder Postens distribution för att få varorna hem till dig eller till något av Postens utlämningsställen. Glöm ej att uppge ditt mobilnummer för att kunna ta emot SMS-avisering.

6. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är ”Destination Skellefteå AB”: betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort. Då du returnerar den är det däremot du som är betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

7. Ångerrätt

Som kund hos ”Destination Skellefteå AB”: har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice per telefon eller via mail till info@destinationskellftea.se innan du returnerar varan. Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) namn på de produkter du vill returnera 4) Orsak till retur. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inner emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Returer skickas till:
Destination Skellefteå AB
NYGATAN 49 1 TR
931 31 Skellefteå

8. Outlöst försändelse

För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till ”Destination Skellefteå AB”: debiteras en avgift om f.n. xxx kr inklusive moms för att täcka våra omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).

9. Fel i vara

9.1 Fel vid leverans
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en frankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara.

9.2 Fel under garantitiden
Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans.

9.3 Reklamation
Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

10. Personuppgiftsbehandling

”Destination Skellefteå AB”: kommer inte att dela med sig av dina personuppgifter eller adress och e-postuppgifter till något annat företag. Personuppgifter som du lämnar via vår hemsida kommer endast att användas för att kunna skicka information till dig i samband med beställningar, frågor eller enligt de val du gjort t ex i samband med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev eller vill ta del av våra erbjudanden.
Du som konsument har rätt att begära:
– Utdrag av registrerade uppgifter
– Att registrerade uppgifter ändras
– Att registrerade uppgifter raderas
Kontakta oss om ni är i behov av något av detta.

11. Tvist

Vid eventuell tvist kommer ”Destination Skellefteå AB”: att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Fraktfritt inom Sverige

Varukorg

paypal_1